חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

מכונת קפה ידנית ואוטומטית: יתרונות וחסרונות ואיך בוחרים 

🕐זמן קריאה: 4 דקות
מה עדיף - מכונת קפה ידנית או מכונת קפה אוטומטית? אם אתם מתלבטים איך לבחור מכונת קפה ביתית מומלצת או מכונת קפה למשרד, אתם מוזמנים לקרוא על כל היתרונות והחסרונות של סוגי מכונות הקפה.

כתבות חדשות במגזין

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

בחירת מכונת קפה היא משימה לא פשוטה בכלל, במיוחד אם אתם אניני טעם ומחפשים מכונה איכותית שתפיק עבורכם קפה משובח ממש כמו בבית קפה. קיימים מגוון סוגי מכונות קפה: מכונת קפה ידנית, מכונת קפה ידנית עם מטחנה, מכונת קפה אוטומטית ומכונת קפה סופר אוטומטית. לכל מכונה יש את היתרונות והחסרונות שלה שחשוב לשים לב אליהם, לצד שיקולים נוספים כמו איכות החומר, תקציב, סוג השימוש (לבית או למשרד), חימום מהיר, עיצוב וגודל המכונה. אז אם אתם מתלבטים איך לבחור מכונת קפה, לפניכם המדריך המלא שיעזור לכם למצוא מכונת קפה ביתית מומלצת או מכונת קפה למשרד.

מכונת קפה ידנית

מכונת קפה ידנית זוהי המכונה המסורתית לחליטת אספרסו. המכונה כוללת משאבה שיוצרת את לחץ המים הדרוש להכנת קפה. ישנן גם מכונות קפה ידניות המונעות על ידי בוכנה שמצריכה להשתמש במנוף כדי ליצור את לחץ המים. החיסרון של מכונת קפה ידנית הוא שהיא דורשת מיומנות מיוחדת להכנת הקפה והשימוש בה עלול להיות מסורבל ומתיש. מצד שני, חובבי מכונת קפה ידנית טוענים שהיא מעניקה שליטה מלאה למשתמש שאחראי על כל תהליך ההכנה, והיא הופכת את הכנת הקפה לטקס פולחני חוויתי. בנוסף לכך, למכונת קפה ידנית יש עיצוב קלאסי שמעורר נוסטלגיה. יתרון נוסף של מכונת קפה ידנית הוא שהיא בדרך כלל זולה יותר ממכונת קפה אוטומטית.

״למכונת קפה ידנית יש עיצוב קלאסי שמעורר נוסטלגיה״

מכונת קפה ידנית עם מטחנה

מכונת קפה ידנית עם מטחנה זוהי מכונה ידנית שיש בה מטחנה מובנית. ישנן מטחנות המגיעות עם להבים ממתכת ויש אחרות עם להבים מקרמיקה. היתרון של מכונת קפה ידנית עם מטחנה הוא שהמטחנה מובנית בתוך המכונה, כך שהיא מעניקה חיסכון במקום. בנוסף, זוהי מכונה זולה יותר בהשוואה לעלות הכרוכה ברכישת מכונה ידנית ומטחנה בנפרד. החסרונות של מכונת קפה ידנית עם מטחנה הוא שקשה מאוד לשדרג אותה והשליטה בהכנת הקפה היא מוגבלת לעומת מכונה קפה ידנית רגילה. 

רוצים לקבל עדכונים על כל מה שחדש בעולם הקפה?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

מכונת קפה אוטומטית

בניגוד למכונת קפה ידנית, מכונת קפה אוטומטית אינה מצריכה מיומנות מיוחדת. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על כפתור והמוכנה תחלוט לכם כוס אספרסו. יחד עם זאת, היא מאפשרת לבצע שלל פעולות כמו טחינת הקפה, התאמת מידת החוזק, בחירת כמות המים ובחירה בסוג המשקה. היתרון הברור של המכונה הוא שהיא נוחה יותר לתפעול ומאפשרת לכל אחד ליהנות מקפה איכותי ללא כל מאמץ. החסרונות שלה הם העלות הגבוהה יותר לעומת מכונת קפה ידנית, והשליטה המוגבלת.

מכונת קפה סופר אוטומטית

מכונת קפה סופר אוטומטית זוהי מכונה מתקדמת יותר ממכונה אוטומטית. המכונה מקצועית מאוד ומיועדת בעיקר לבתי קפה, ופחות מתאימה לשימוש ביתי. מכונות קפה סופר אוטומטיות מאפשרות להכין סוגים שונים של משקאות קפה בקלות רבה, כדוגמת קפוצ'ינו, אספרסו, קפה שחור, מקיאטו ולאטה. המכונה כוללת פונקציות רבות שניתנות לתכנות ולהתאמה אישית. בדרך כלל הן כוללות מקציף חלב מובנה, ומגיעות עם מערכת מדידת טמפרטורה דיגיטלית. החיסרון של מכונת קפה סופר אוטומטית הוא שהיא יקרה במיוחד. 

״היתרון הברור של המכונה הוא שהיא נוחה יותר לתפעול ומאפשרת לכל אחד ליהנות מקפה איכותי ללא כל מאמץ״

איך לבחור מכונת קפה?

הבחירה בסוג מכונת קפה תלוי בצרכים וברצונות שלכם. אם אתם מעדיפים שליטה מלאה בהכנת הקפה ויש לכם תקציב מוגבל, עדיף לבחור במכונת קפה ידנית. אם אין לכם סבלנות להשקיע בתהליך הכנת הקפה ואתם מעדיפים מכונה שתעבוד בשבילכם, אז עדיף לבחור במכונת קפה אוטומטית. מעבר לכך, ישנם שיקולים נוספים שיסייעו לכם בבחירה המכונה המתאימה:

מהם השיקולים שיש לקחת בחשבון בבחירת מכונת קפה?

איכות החומרים

מכונת הקפה צריכה להיות עשויה מחומרי גלם איכותיים שיחזיקו לאורך זמן. כאשר אתם בוחרים מכונה שימו לב לחומרים ממנה היא עשויה, הקפידו לבדוק גם את חומר הכפתורים והברזים.

תקציב

טווח המחירים של מכונות קפה הוא רחב ויכול להתחיל מ-500 שקלים ולהגיע עד ל-20,000 שקלים אם מדובר במכונה מתקדמת במיוחד. בדרך כלל, מכונת קפה אוטומטית היא יקרה יותר ממכונת קפה ידנית. בהתאם לתקציב שלכם, תוכלו לבחור במכונה שמתאימה לכם. 

סוג השימוש

שיקול נוסף שיעזור לכם לבחור מכונת קפה, הוא הייעוד שלה – האם המכונה מיועדת לשימוש ביתי או לשימוש במשרד? אם אתם זקוקים למכונת קפה ביתית, תוכלו להתפשר על מכונה עם הספק נמוך יחסית שתאפשר לכם להכין לעצמכם כמה כוסות קפה ביום ומדי פעם להכין גם לאורחים שלכם. לעומת זאת, מכונת קפה למשרד צריכה להיות בעלת הספק גבוה יותר, כך שתותאם לכמות העובדים הרבה במשרד ולתדירות הכנת הקפה הנדרשת מדי יום.

חימום מהיר

ישנן מכונות קפה מצוינות, אך עם חימום איטי יחסית. לוקח להן כ-20 דקות עד שהן מתחממות, זאת לעומת מכונות קפה שמתחממות בתוך שניות. אם אתם ממהרים בבוקר ואין לכם סבלנות לחכות לקפה שלכם, עדיף לבחור במכונות קפה עם חימום מהיר.  

עיצוב

מכונות קפה מגיעות בשלל צבעים כמו אדום, שחור ולבן, הדפסים, טקסטורות וסגנונות עיצוב שונים. בדרך כלל מכונת קפה ידנית היא בעלת עיצוב רטרו שמעורר נוסטלגיה, בעוד שמכונת קפה אוטומטית לרוב מאופיינת בעיצוב מודרני עם קווים נקיים יותר. כדאי לבחור במכונה בעלת עיצוב שקולע לטעם האישי שלכם.

גודל המכונה

כאשר מדברים על גודל המכונה יש להתייחס לשני מרכיבים: גודל מיכל המים שלה והגודל של המכונה עצמה. למכונת קפה בעלת מיכל מים גדול יש יתרון משום שכך לא תצטרכו להחליף מים לעיתים קרובות. מצד שני, מכונה בעלת מימדים גדולים מדי עלולה לתפוס לכם מקום רב על השיש במטבח הביתי או במשרד. בדקו שהגודל של המכונה מותאם לשטח הפנוי על השיש שלכם, כך שיהיה לכם די והותר מקום לחתוך ירקות לסלט או לבשל.  

מערכת המון קפה

אולי יעניין אותך גם

0 0 votes
Article Rating
הירשם
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
נשמח לשמוע מה חשבת על המאמר!x
דילוג לתוכן